Recepty

Domácí arašídové máslo

Svůj vánoční mixér jsem dlouho šetřila. Smoothie jsem měla vždy o trošku slanější, než jsem si představovala, protože mi do něj kapaly jeho slzičky nad neštěstím, které ho potkalo. Mistr světa a mixuje ovoce! A tak jsem mu dala úkol, který se pro něj stal opravdovým oříškem. Umixovat mi mé milované arašídové máslo.

Těší mě proces, při kterém se z oříšků stane krémová pasta. Protože nemůžu mixovat 5-6 minut v kuse, jak by bylo potřeba, a jen půl minutu, trvá mi to o něco déle. A díky tomu můžu sledovat pozvolnou proměnu z půlených oříšků v drť, dlouho předlouho tužší směs až konečně! První odlesk na tekutém másle.

Jak na něj?

Suroviny: 400 g pražených nesolených arašídů (v raw verzi nepražené), 1,5 lžíce medu či sirupu, lžička soli

Postup: mixovat, mixovat a mixovat. 5-6 minut.

Doporučuji: Natřít na knäckerbrot a jíst s plátky jablka. Mňama!

Uchovávejte v lednici, pokud něco zbude z ochutnávání.

2 thoughts on “Domácí arašídové máslo

  1. Ahoj, já jsem Suzie :) zabloudila jsem na tvůj blog a dívala jsem se na tvoje tipy a rady na obor Sdružených uměnovědných studií, kam se na příští školní rok chystám :) Docela mě zaujaly a určitě mi budou užitečné. Trochu se toho bojím, asi jako všeho nového, ale doufám, že to zvládnu. Další věcí, která mě tu u tebe zaujala, je zrovna tohle arašídové máslo. Zrovna ho potřebuju a nedošlo mi, že vlastní výroba je vlastně ta nejlepší. Takže hned jakmile nakoupím arašídy, půjdu mixovat :3 (dělá se s tím skvělá „sýrová“ omáčka).

    1. :)) Díky moc za komentář. Budu ti držet palce, aby jsi z příjmaček i studia nebyla moc nervozní. O „sýrové“ omáčce z arašídového másla jsem neslyšela, máš nějaký osvědčený recept?

Co na srdci, to v prstech

