Recepty

Čočkovo-bramborová polévka

Nedávno jsem objevila (teoreticky už dávno, prakticky teď) Kuchařku ze Svatojánu od Evy Francové. Líbí se mi, že recepty jsou vegetariánské, často veganské a ze surovin, které mám vždy v zásobě. Nikdy jsem nevařila polévky, ale po rozehřívacím kole s dýňovou polévkou jsem nakoukla i v této knize do polévek a s láskou k červené čočce se rozhodla uvařit čočkovou polévku. Protože jsem měla i jiné suroviny, které se do ní hodily, některé jsem naopak neměla a k rajčatům dávám vždy bazalku, recept jsem si k jazyku svému upravila. Tady je.

Suroviny: lžíce oleje, 2 hrníčky červené čočky, cibule, stroužek česneku, tři menší brambory, mrkev, dvě rajčata, 700 ml vody, kostka zeleninového bujónu, koření: kari, koriandr, červená paprika, bazalka (nejlépe čerstvá), sůl, pepř, citrónová šťáva

Postup: V hrnci osmahneme na kostičky nakrájenou cinuli s česnekem, přidáme nakrájené brambory, osmahneme a zasypeme lžící kari. Ještě chvíli necháme směs osmahnout, poté zalijeme 700 ml vody, přidáme nakrájenou mrkev, nadrobno nakrájená rajčata, kostku zeleninového bujonu, propláchnutou červenou čočku a koření dle chuti. Necháme vařit, dokud brambory nezměknou. Poté sundáme z plotýnky, dochutíme kořením, přidáme citrónovou šťávu a nasekanou čerstvou bazalku.

Mňam!

Co na srdci, to v prstech

