Divadlo

Fíjetr, fíjetr!

Od 27. 11. 2013 jsem neokomentovala žádnou hru. Přestože jsem byla na sedmnácti. Zpětně je hodnotit nebudu, mozek by to bolelo, ale určitě vám chci dát doporučení na nějaké základní úrovni. Kdo vlastní kartičku na slevy (min. studentskou, ale třeba i oborovou), mohl by to ocenit. Zpětně se na jiná představení můžete podívat ZDE.

V Divadle Bolka Polívky

Divadlo Bolka Polívky

Vše o mužích – skvělá komedie pro ženy, u které se zasmějí i muži. Žádná stereotypnost jako u Cavemana (kterého všichni milují, takže na něj si zajít můžete taky). Tři herci v různých obdobích svého života. Komedie Vše o ženách je taky skvělá, avšak o mužích je lepší. Hrají Maroš Kramár, Filip Blažek a Michal Slaný. Silná je i improvizace.

Válka s mloky – poměrně dobré, přestože zjednodušeno na úkor síly myšlenek, které obsahuje kniha. S tím jsem ale počítala. Malované kulisy, které bych zasadila do Polárky, ale byly propracované a milé. Místy zasazeno na dnešní doby, např. poznámky o Číně atd. Víckrát to v Bolkovi tuším nedávali než v listopadu 2013.

Garderobiér – 21. 11. 2014 byla sice derniéra, ale pokud byste našli záznam, můžu vám hru doporučit. Hraje: Garderobiér Norman / Bolek Polívka, Sir / Milan Lasica, Lady / Emília Vášáryová, Magde / Zdena Herfortová, Irene / Jitka Čvančarová.

Hru s Bolkem Polívkou, kterou můžete vidět v DBP docela často, je DNA. Hraje tam se svojí dcerou Annou a je to skvělé představení. Stejně tak si lidé chválí Pro dámu na balkoně.

A pokud zjistíte, že je v programu cokoli od divadelního spolku Kašpar, skočte po tom! Právě je festival Kašparova polívka, ale jezdí do Bolka častěji. Například 31. 3. ROSENCRANTZ A GUILDENSTERN JSOU MRTVI. Já se nemůžu vynadívat na Cyrana v podání Martina Hoffmana. Skvělá byla i Něžná je noc nebo Lordi. Všichni baští i Růži pro Algernon. Z Kašparkovy polívky je naprostý úlet Bluff!

//

logo hadivadloVe svém milovaném Hadivadle jsem pro samé VYPRODÁNO nebyla už přes rok. Co jsem však ještě nedoporučovala, je Porucha. Myslím ale, že to byla derniéra. Bohnice aneb člověče nezlob se se mi zdálo hodně nudné, stejně jako Butch Cassidy a Sundance Kid v Bolkovi od stejného režiséra. Herci v Hadi to tedy nebylo. A víc jsem toho nového neviděla!

//

Ráda bych více navštěvovala Buranteatr. Doporučila bych skvělé představení Obraz, a to nejen milovníkům umění. Použila bych z jejich stránek: komedie o jednom velkém přátelství a bílém obrazu. Skvěle jsem se bavila, postavy měly psychologickou hloubku a herci je zahráli skvěle. Co víc si přát. Pan Polštář se mi naopak vůbec nelíbil, přestože láká skvěle: Burany popravujeme každý den. Ale popravit spisovatele, to už vysílá do světa nějaký signál. Zdálo se mi to nesmyslně (snad parodicky?) zamotané. Líbilo se mi akorát to, že Isteník stále doopravdy plakal (nebo se nepozorovaně dokázal omočit :D). Kromě Můj romantický příběh, což se mi zdálo docela nudné, jsem viděla nedávno Pán s kaméliemi, což bylo skvělé představení. Zapojení současné situace, kdy dopisy již nejsou nejrychlejší metodou sdělení, úzkost z odpojení, narušování představení herci či diváky, tedy prvky, které by mě třeba v Huse jistě rušily, tady fungovaly skvěle. Stejně tam se mi líbily herecké výkony (ten kašel!).  Buranteatr je navíc sympatické divadlo, a tak přestože s představeními je to u mě zatím 50:50, zamířím tam brzy znovu.

//

Do Mětského divadla už ze zkušenosti nechodím, stejně tak do Reduty a na Mahenovu činohru. V Národním divadle se však měnilo vedení, tak jsem neodolala a zašla se podívat na Hostinu dravců. Příběh je silný, hlavně momenty rozhodování (slepce na konci především). Když jsem hru převypravovala, znělo to lépe, než jaký na mě  ve skutečnosti zanechala dojem. To však mohlo být mým rozpoložením nebo předešlou skepsí, rozhodně je to jedno z lepších představení.

//

Poslední divadelní soubor, který jsem viděla, a který se mi svým programem líbí velice, je Divadlo Feste. Všichni chválí současnou hru Chlast nebo starší Národní třídu, já byla jen na Dealeři fyzické lásky, která se zabývá tematikou domácího násilí. Silné a skvěle zahrané!

Ve spolupríci s Hate Free Culture probíhají i Hate Free Stage v Kabinetu múz, což je taky skvělé.

/

náhledové foto od Lloyd Dirks

Co na srdci, to v prstech

