Literatura

Kniha plná fantazie dvojího typu

V melounovém cukruMiluji fantazijní knihy. Plné představivosti, nápaditosti, které mi umožňují se na svět dívat chvilku téměř dětskýma očima, které obohacují mé vnitřní vidění a vnímání života. Obdivované dílko Richarda Brautigana V melounovém cukru se zdá být právě tímto pokladem. Pro mě ale k mému zklamání není, překročilo pomyslnou hranici. Nemohla jsem si tuto knihu užívat samu o sobě, ale i čtení mezi řádky bylo obtížné – až po přečtení doslovu se mi možné cesty interpretace odkryly, ale to člověka těžko zpětně uspokojí a dodá jeho chabému prožitku hodnotu. Fantazie autora šla mimo mě, příběh se mě nedotkl, ilustrace mě nezaujaly. Nejvíc se mi na knize líbil právě doslov Martina Hilského, který je perfektní.

https://obalky.kosmas.cz/ArticleCovers/193021_big.jpgPrávě díky doslovu jsem se dostala k jinému autorovi, a to Williamu Saroyanovi. Nebýt mého kamaráda, na jehož knižní hromadě jsem druhý den po přečtení nalezla svazek právě tohoto autora, asi bych na tohoto spisovatele zapomněla. Naštěstí se tak nestalo. Tracyho tygr se stal mým černým panterem, láskou, okouzlením. Prostý, ale silný příběh, který lze pochopit víc srdcem jak rozumem. Příběh se dá přečíst za dvě hodiny, ale tím to nekončí, žije ve vás. A na mě padla touha mít u sebe stále svého tygra, hladit ho po hlavě a rozprávět s ním. K tomu vydání slovenského nakladatelství ArtForum je nádherné. Tuto knihu můžu jen doporučit, je přesně tak krásně fantazijní, jak jsem popisovala na začátku. / viz cbdb.cz

One thought on “Kniha plná fantazie dvojího typu

Co na srdci, to v prstech

