Recepty

Začali jste už vařit?

Nedávno jsem tu promazávala DVĚ hodiny recepty a nově je skládala. Opět jsem si připomněla, jaké hrůzy jsem pekla – tvarohovou buchtu například, sice vynikající, ale toho mléka a tvarohu a másla… Vzpomněla jsem si, jak kamarádka dělala dezert z deseti vajec. Některá jídla je prostě zbytečné dělat, i když nejste vegetarián, vegan aj. Ale právě i tyto recepty jsem tu nechala, aby bylo jasné, že k tomu člověk časem přejde. Nejdřív mu to nepřijde, ale pak to vidí – doufám.

V tomto článku budou recepty, které jsem ozkoušela z nějakého blogu či stránky, bez úpravy, tedy nebudu je sem dávat jako „vlastní“, přestože nikdy nejsou docela vlastní. Jeden článek tu už mám plný receptů od blogeru viz Švestková “nutela” aneb švestela a další výborné recepty blogerů. Fotky jsou ale vždy mé vlastní.

Kdyby se vám tedy zdálo, že sem přidávám málo receptů, podívejte se vždy do těchto dvo článků a bude vám to jasné.

Budu velmi ráda za komentáře :)

10. 1. 2014: Celozrnné špagety se zelenými olivami, tempehem a sušenými rajčaty. (info: tempeh je dle dostupných informací výživná a nejdzravější úprava sóji, dostupný za cca 40,- ve zdravé výživě, vydrží asi na pět porcí (ostatní protestují, takže je to individuální, možná i na míň :D). Já jsem ho neohřívala na oleji, přišlo mi to zbytečné, protože se hodí i do studené kuchyně, takže ol. olejem jsem to jen zakápla. / Sušená rajčata mi moc nechutnala, zvláštní kyselá chuť a s olivami je to kyselé až moc, takže bych příště nahradila něčím jiným – pokud ale sušená rajčata máte rádi nebo je chcete zkusit, seženete je taky ve zdravé výživě. / Nejlevnější celozrnné špagety jsou údajně v Lidlu. Nezkoumala jsem další, ale tyto stály kolem 25,- balíček (asi 5 porcí), přitom to nejsou jen prázdné kalorie jako u špaget z bílé mouky.) Recept je vhodný pro vegany. Najdete ho zde: http://www.vegmania.cz/recepty/spagety-s-tempehem-susenymi-rajcaty. Foto:

tempeh

Leden 2014: Sladký hummus? Snad spíš sladká mixovaná cizrna. Datlový sirup se k tomu moc nehodí, lepší by byl asi fakt ten javorový sirup jako v původním receptě, který najdete zde: http://delicious-blog-lucie.blogspot.cz/2013/08/kakaova-cizrnova-pomazanka.html

pomazanka

Leden 2014: Dneska rychlé, stručné, jednoduché. Na sváču nastrouhat jablko (bez slupky, tu sníst ), dvě mrkve, do toho přes noc (ne nos) namočené vlašské ořechy (dělá se to i s nimi?) a med (třeba pampeliškový, popřípadě nějaké sirup). Dobré i zakáplé citronem. Nechat uležet, ale jen hodinku, ať zůstane zachované co největší množství živin (to jsem zase něco četla!)

svacina

Leden 2014: Jáhle s houbami (já měla sušené) a cuketou. Mňamka, ale vážně pořádně propláchněte ty jáhle! :)) Jinak jsou hořké. Recept najdete zde: http://www.vegmania.cz/recepty/houbove-jahloto

jahle

16. 1. 2014: Špagety s červenou čočkou. Mňamka nadruhou a rychlovka, 10-15 minut a máte oběd. Recept zde: http://chudyvegosaurus.blogspot.cz/2013/12/spagety-s-omackou-z-cervene-cocky.html?view=flipcard

cervena-cocka

25. 2. jsem upekla makové muffiny podle Blue vegan pig, abych se zbavila máku :). A dobré, ale pečení není moje parketa.

muffin

27. 2. jsem vařila hrachovou kaši podle pana Cuketky a byla delikátní. Foto nemám, ale recept najdete zde: http://www.cuketka.cz/?p=13289.

kaše

3 thoughts on “Začali jste už vařit?

  1. jelikož jáhla je r.ženského – vzor žena :wink: diskuze: v úvodu píšete, že člověk časem „vidí“, jaké hrůzy vaří .. nevidím. Jsme těžce masožravá rodina. Peču, smažím zásadně na sádle (kvalitním – nee ze superhyper) a přepuštěném másle. nepijeme mléko, neužíváme med, některou zeleninu a ovoce (nesnášenlivost), vypsat co všechno nejí synek (nedokáže pozřít) by zabralo stránku, cukru celkově minimálně (nechutná). Na jídelníčku ale nechybí luštěniny, domácí pomazánky, chleba. Je to prostě pár minut navíc v kuchyni, kterých nelituji. (ostatně – sepsala jsem si o tom článek). Myslím si proto, že není nutno být vegetarián (vegan), aby člověk dokázal jíst zdravě.

    1. To jsem ani netvrdila, že musí být člověk vegetarián nebo vegan, aby jedl zdravě :). Já bych ale jinak asi zdravěji jedla později, vegetariánství mě přimělo vařit si sama, zajímat se o svoji stravu – což by mohl ale každý, nehledě na to, jestli maso jí, nejí… :)

      1. mea culpa, špatně jsem si vyložila .. jj – nejenom každý „by mohl“ – ale každý by měl. Místo posedávání v cukrárnách, diet, zaříkávání „sme takhle jedli dycky“. Dokonce jsem navrhovala příplatky u lékaře – na kloubní náhrady a tak .. ale neprošlo mi to :wink:

Co na srdci, to v prstech

