Divadlo

Proč se mi nelíbil Caveman, přestože po ostatních zůstávají fleky na sedačkách?

Tak konečně jsem viděla tu fenomenální hru CAVEMAN. Neznám nikoho, kdo hru viděl, který by na ni nešel nejraději znovu. Všechny uvaděčky to viděly a i své příbuzné na něho braly. Já jsem dala lístky mamce a příteli, sestře a jejímu příteli, ta to doporučila svým známým a přátelům – všichni už to viděli a mají zážitek do konce života. Všichni na Cavemana pějí ódy. Já nebudu, sorry.

Caveman je představením o mužích a ženách a nedorozuměních, které mezi nimi vznikají. A to na základě vývoje. Znáte ty filmy a knihy Proč muži lžou a ženy pláčou, které staví na důvodech sahajících až do pravěku, tak na podobném principu funguje i Caveman. Protože už ale toto vývojové vysvětlení znám, nebylo to pro mě nic překvapivého. Jeho aplikace na současné homo sapiens sapiens je skvělá, stejně tak herecký výkon Jakuba Slacha (střídají se s Janem Holíkem) byl vtipný a nedá se mu nic vytknout. Jeho postoje, kreace, mimika, intonace, perfektní.

Přesto mi na představení něco nesedělo. Byla jsem ale naočkovaná tím, že je to prostě dokonalé a extrahumorné, a tak jsem to chtěla předat i Liborovi. Ten se ale nenechal. A v tom to je. Toto představení mě nemohlo natolik oslovit (i když jsem podlehla davovému nadšení), protože Libor vůbec není ten muž z představení. To představení je totiž postavené na stereotypech. Caveman je esence stereotypu. A já znám naštěstí příliš málo lidí, kteří tak nechutně stereotypní jsou.

Objektivně je to skvělé představení, které lidi pobaví, protože se do nějakého toho jejich mezipohlavního problému trefí. Něco padne, něco ne. Navíc herecké výkony jsou špičkové, takže diváci odchází spokojení. Subjektivně se mi ale představení nemůže líbit, protože nikoho takového neznám a naštěstí do této skupiny stereotypních žen a do této skupiny steteorypních párů nepatřím (a doufám nikdy patřit nebudu).

Takže děkuji Cavemanovi, je to pro mě úleva.

PS: Děkuji štěstěně za to, že mám přítele s vlastním názorem a doufám, že budu stejně tak nezmanipulovatelná jako on. A snad mě nemanipuluje on :D.

FOTO ze stránek Caveman.cz

2 thoughts on “Proč se mi nelíbil Caveman, přestože po ostatních zůstávají fleky na sedačkách?

Co na srdci, to v prstech

