Věci na zamyšlení

Zlatý výběr TED za srpen

Nemám přesně stanovený počet zhlédnutých (ano, se Z) TED videí měsíčně, ale téměř každé mě obohatí. Bylo by zbytečné sem dávat všechna, která jsem viděla, a tak vyberu jen ta, které opravdu MUSÍTE (pokud chcete) vidět :)

Jane McGonigal: Hraní her může učinit svět lepším

Popis: Hry jako World of Warcraft dávají hráčům prostředky k záchraně světů a učí je návykům hrdinů. Mohli bychom tohoto mechanismu využít k řešení problémů skutečného světa? Jane McGonigal říká, že ano, a vysvětluje jak.

Můj komentář: Skvělé a neotřelé myšlenky, které staví na realizaci. Popis epického vítězství, kdybychom ho aplikovali na skutečný svět, mě ohromil :). Navíc se tato řeč dotýká většiny lidí.

Phil Hansen: Přijetí třesu

Phil Hansen: Přijetí třesuPopis: Při studiu umělecké školy se Philu Hansenovi vyvinul neovladatelný třes v ruce, který mu bránil v tvorbě pointilistických kreseb, které miloval. Hansen byl zničený, potácel se životem bez smyslu a cíle, dokud mu neurolog neudělal jednoduchý návrh: přijmi toto omezení… a překonej ho.

Můj komentář: Zdá se to jako klišé, ale zazní opravdu silná slova. Navíc uvidíte TAK kreativní díla, že vás to možná nakopne do celého dne jako mě :)

Sebastião Salgado: Tiché drama ve fotografii

Sebastião Salgado: Tiché drama ve fotografiiPopis: Doktor ekonomie Sebastião Salgado se začal věnovat fotografii až ve třiceti letech, tento obor se však stal jeho vášní. Jeho dlouholeté projekty nádherně zachycují lidskou stránku globálního příběhu, který až příliš často zahrnuje smrt, destrukci nebo úpadek. Salgado nyní vypráví velmi osobní příběh o řemeslu, které jej málem zabilo, a ukazuje dechberoucí obrázky ze své poslední práce, Genesis, jež dokumentuje zapomenuté lidi a místa ve světě.

Můj komentář: Místy se to sice může zdá zdlouhavé, ale poslední snímky a ten ÚSPĚCH je fascinující a inspirativní.

Shane Koyczan: „Do dnešního dne“ … pro šikanované a krásné

Shane Koyczan: "Do dnešního dne" ... pro šikanované a krásnéPopis: Přelomový básník Shane Koyczan ví, jaké to je být mladý a … odlišný . „Do dnešního dne,“ jeho báseň mluveného slova o šikaně zasáhla miliony jako virál (video z hromadné dílny od 80 animátorů.) Zde uvidíte velkolepou reprízu i s celým příběhem a houslovým doprovodem Hanny Epperson.

Můj komentář: Tomuhle se říká moderní poezie. Silný příběh, emotivní přednes, neotřelé myšlenky, které promlouvají nejen k dětem. Určitě doporučuji.

Také jsem doporučovala TED zde a zde.

Co na srdci, to v prstech

