Věci na zamyšlení

Angela Lee Duckworth: Klíč k úspěchu? Odhodlání.

Videa na TED.com můžu doporučit všema deseti. S českými titulky je najdete ZDE a můžete si i nastavit, kolik mají mít minut. Toto se mi opravdu líbí, navíc má jen šest minut, pusťte si ho :).

Popis: Po opuštění dobrého pracovního místa v poradenství vzala Angela Lee Duckworth práci jako učitelka matematiky sedmé třídy ve veřejných školách v New Yorku. Rychle si uvědomila, že IQ nebylo jedinou věcí, která dělila úspěšné studenty od těch, kteří s učením zápasili. Zde nám vysvětluje svou teorii „odhodlání“ jakožto určujícího znaku úspěchu.

A další TED videa, která MUSÍTE vidět :)

Matt Cutts: Zkuste něco nového po 30 dní

Popis: Je něco co jste vždy zamýšleli udělat, chtěli udělat, ale prostě … neudělali? Matt Cutts navrhuje: Zkuste to po 30 dní. Tato krátká, odlehčená řeč nabízí elegantní způsob jak naplánovat a dosáhnout cílů.

Cesar Kuriyama: Jedna vteřina každý den

Popis: Existuje tolik drobných, překrásných, zábavných a tragických momentů ve vašem životě — jak si je zapamatujete všechny? Režisér Cesar Kuriyama natáčí jednu vteřinu videa každý den jako součást dlouhodobého projektu, aby shromáždil všechny zajímavé útržky svého života.

Sergey Brin: Why Google Glass?

Před tímto videem jsem měla na Google Glass negativní názor, ale vlastně jsem neznala pořádně argumenty obou stran. Myslela jsem si, že takové brýle ohromně naruší soukromí. Možná ano, ale díky vysvětlení Sergey Brina těch pohnutek, které k tomuto vynálezu vedly, jsou mé pocity nyní spíše neutrální. Líbilo by se mi, kdyby všichni na akcích nevytahovali mobily a foťáky, ale točili vše ,osobně´, aniž by ostatní rušili a aniž by si to sami nechali ujít. Také ta volnost rukou, zprostředkování neobvyklých situací tělo na tělo. Negativa to také má.

A co vy říkáte na Google Glass?

3 thoughts on “Angela Lee Duckworth: Klíč k úspěchu? Odhodlání.

  1. Zbožňuju videa na TEDu, díky za tipy! Mě zatím nejvíc chytly příběhy žen z Afgánistánu, Severní Koreje apod. Např. Shabana Basij-Rasikh: Dare to educate Afghan girls, Kakenya Ntaiya: A girl who demanded school nebo Hyeonseo Lee: My escape from North Korea. Vždycky když se na něco takového dívám, tak si říkám, že ty ženy neměly nic a dokázaly toho tolik… Tak proč ne já, která má relativně všechno a úžasné možnosti. Neskutečně inspirativní.

    1. Já viděla jen asi dvacet dílů, ale na tyhle se podívám, díky za tipy :)). K životním příběhům jsem se ještě nedostala, ale taky mě vždy facinují.

Co na srdci, to v prstech

