Recepty

Zapékaná ovesná kaše s borůvkami

Chuť: 4/5

Náročnost: 3/5

Peníze: 4/5 (pokud si natrháte vlastní borůvky, tak je to mnohem levnější)

Sytost: 3/5

Hned na začátek bych ráda napsala, že tento recept jsem našla na stránce Koketování se zdravou výživou blogerky Kim, kde najdete i mnoho dalších zdravých receptů. Nevidím však důvod recept sem nedat – přestože je to první recept, který jsem do puntíku splnila a výsledek byl vynikající. Žádné úpravy a nedostatky :) Odkaz na její recept najdete přesně ZDE, snažila jsem se ho napsat jinak a dát vlastní fotky.

Hned na začátku vaření bych vás ráda upozornila, že jako všechna jídla s burůvkami, ani tento raději nenabízejte hostům, protože nikdo by nebyl nadšený, kdyby odcházel s modrou pusou a zuby. Skvěle to jde dolů kartáčkem, ale návštěve svůj asi nabízet nebudete :) Taky to nepřehánějte se skořicí, já potom měla pocit, že jím žemlovku, která chutná po borůvkách. Skořici mám neodparatelně spojenou s žemlovkou, nedá se nic dělat :D A jdeme na to.

Suroviny: 2 banány, 1 a půl hrníčku borůvek, 1 lžíci a půl medu, 1 hrníček ovesných vloček, 3 lžíce podrcených vlašských ořechů, půlku sáčku kypřícího prášku, 2 lžičky skořice, špetka soli, 1 hrníček mléka (může být sójové aj.), 1 vejce (můžeme vynechat), vanilkový cukr

Postup (nafotila jsem pro vás i takovou minireportáž):

Postup:

  1. Nejdřív troubu rozpečte na 150°C, vymažte a vysypte formu, ve které chcete kaši dělat (já použila pekáč). Oba banány nakrájekte oloupané na kolečka a vyskládejte jimi dno nádoby, zalijte polovinou borůvek a polejte roztaveným medem. Dejte péct do trouby na 15 minut a mezitím si můžete nachystat směs, kterou připravený korpus zalijete.
  2. Nachystejte si dvě mísy, v jedné smíchejte suché suroviny (ovesné vločky, polovinu vlašských ořechů, kypřící prášek, skořici a sůl– a promíchejte) a v druhé mokré suroviny (vajíčko, mléko, zbylý med a já dala vanilkový cukr) a také promíchejte.
  3. Poté obě směsi rozmixujte smíchané dohromady
  4. Zalijte touto novou směsí korpus a posypte zbytkem borůvek a ořechy.
  5. Vše vložte zpět do trouby a pečte dalších 30 minut na 180°C. Po vytažení z trouby nechte vychladnout.

 

Co na srdci, to v prstech

