Recepty

Veganský čokoládový dort s kuskusem

 
Chuť: 4/5 Náročnost: 1/5 Peníze: 1/5 Sytost: 3/5

Suroviny:

  • 2,5 hrnku vody
  • 1 hrnek kuskusu
  • 1 hrnek třtinového cukru
  • 0,3 hrnku kakaa (já použila karob)
  • 0,3 lžičky soli

Na náplň:

  • 2 hrnky mléka (já použila rýžové)
  • 0,5 hrnku třtinového cukru
  • 5 lžic škrobové moučky
  • 3 lžíce kakaa (karob)

Postup: V jednoduchosti je krása. Do hrnce jsem nalila vodu, přidala kuskus, cukr, kakao a sůl. Povařila jsem na mírném ohni, dokud směs nezhoustla. Poté jsem ji nalila do vymaštěné dortové formy. V jiném hrnci jsem rozmáchala všechny přísady na náplň, přivedla jsem je k varu a za občasného míchání vařila na mírném ohni, dokud směs téměř neztuhla. Poté jsem ji nalila na první vrstvu v dortové formě a povrch „uhladila“ (hah, vidíte fotky). Když obě vrstvy vychladly, dala jsem dort do chladničky a nechala ho důkladně ztuhnout a vychladit (nejméně 2 hodiny). Recept jsem převzala ze stránky: http://www.chutastyl.cz/recepty/sladke/dorty-dorticky/nepeceny-cokoladovy-dort-3645/

P6047842

————————————-

Nově sem přidávám i postupy a zkušenosti mých čtenářů :)

Choroslava Tříprstá z Veganské DIY kuchařky si recept celkově upravila: místo kuskusu použila jáhly, na spodek dala banán a nahoru puding a kokos. To zní taky úžasně, určitě někdy zkusím :) Daniela Šplíchalová z Veganské DIY kuchařky: …u nás je oblíbený, ale víc chutná verze, kdy místo čoko vrstvy nahoru dělám kokosovou – kokosové mléko, pudink a kokos, cukr či sirup … mňamózní kmbinace Tereza Vis z Veganské DIY kuchařky: Všeobecně když cukr tak bud´třtinový, nebo rýžový apod., sirup či med. Kakao a čokoládu nahrazuju karobem a chutná mi to snad ještě více. Zuzana Morávková z Veganské DIY kuchařky: dává mezi obě vrstvy banány, což dort oživí (příště taky zkusím :) ) a nahoru někdy čokoládovou polevu Adéla Káňová z Veganské DIY kuchařky: Také přidala banány, dále nastrouhaný kokos a polila čokoládovou polevou

Halfdiana Rodáková z Fuud Catering: vylepšila recept o banány a puding, také více osladila :). Její recept si můžete přečíst zde.

Tom: místo škrobu použil 2 Zlaté klasy

7 thoughts on “Veganský čokoládový dort s kuskusem

  1. Já jsem banán aplikovala ještě jinak:) Dala jsem banán do mixéru spolu s citronovou šťávou a třtinovým cukrem a rozmixovala. To jsem pak nalila mezi kuskusovou a „krémovou“ vrstvu. Kyselkavá chuť byla prima. Akorát se krém pak nedá takhle rozetřit, tak jsem to nahoře pokladla vrstvou banánů a pomocí kakaa jsem sítkem vytvořila ornamenty, vypadalo to nakonec docela hezky:)

  2. Holky nevím v čem je chyba, poraďte mě se ten krém úplně rozjížděl, Vůbec to netuhne ?! Nedrží , jakmile jsem otevřela formu rozjelo se to, škrobu jsem dala podle návodu, je to spíš jak puding ..

    1. Já formu nikdy nerozdělávala… Tak nevím, jestli mě to dostatečně ztuhlo, ale myslím, že ano… Možná příště víc škrobu. A nechala jsi to vychladnout a až pak dala na dvě hodiny do ledničky?

      1. Mamka taky říkala nerozdělávej tu formu , pozdě no, Ano nechala jsem to vychladnout asi skoro 2 hoďky venku a pak do lednice asi 3-4 ..a nic , ani dnes to není extra tuhý …Co mi psala jedna slečna stalo se jí to samé :-)

Co na srdci, to v prstech

