Filmy

Filmy Federica Felliniho

Od Felliniho jsem viděla celkově tři filmy, ráda bych se podívala na další, ale mezi své oblíbené režiséry ho zatím neřadím. Líbí se mi jeho forma vyprávění, často i fantaskní, ale není mi tak blízká, jako například styl Wylera.

poster95 % Amarcord, 1973

Film režiséra Federica Felliniho oceněný Oskarem, o kterém vám toho málo řeknu, protože ani Felliniho, ani herce, ani italský film nemám moc v merku. Co by vás mohlo zajímat je, že jsem ho ocenila na csfd.cz pěti hvězdami z pěti, a to především za příběh. Film je údajně z části autobiografický, dává neznalci jako jsem já náhled na život Italů od jara do jara. Uvidíme, jaký je typický ceremoniál pro vítání jara, pohřeb, svatbu, jak napadlo tolik sněhu, že museli vysekat dráhy pro auta, jinak byl všude led. Fellini vykreslil skvěle – za což vděčíme i hereckým výkonům – Italy a Italky, tak, že si je docela živě dokážu představit. Za um považuji to, že se mi zdá, že nevyprávěl příběh, ale skutečný život. Že to byl dokument a on jen byl v ten správný moment na tom správném místě. Není zde nějaká hlavní dějová linka nebo hlavní postavy, těžko se tu s někým ztotožníte, protože nikoho do  hloubky nepoznáte, je to opravdu spíš jako taková procházka italským životem.

na csfd.cz

poster80 % 8 1/2, 1963

Na tento film jsem se velmi těšila, protože námětem je tvůrčí krize. Bohužel mě nenadchl tolik, jak jsem doufala. Možná kvůli stopáži, možná je to tou italštinou, kdo ví.

na csfd.cz

poster80 % Giulietta a duchové (Giulietta degli spiriti), 1965

Film začíná velmi zajímavě. Fellini využívá často zrcadla, hlavní hrdinka je usměvavá, milá až roztomilá. Smysl celého filmu mi ale ušel, stejně tak závěr, který jsem ani snad nenašla. Hlavní herečka se také jmenuje Giulietta a je to Felliniho žena :).

na csfd.cz

Co na srdci, to v prstech

