Filmy

Filmy, které mi přeběhly poslední dobou před očima

poster95 % Close Encounters of the Third Kind (Blízká setkání třetího druhu), 1977

Konečně jsem se dostala k prvnímu sci-fi snímku S. Spielberga, který mě stejně jako mnohé další nadchl. Krásné podání prvního setkání s jinou civilizací, které se obešlo bez násilí a hororových scén. Film nabízí mnohé další paralely – například, co se dělo s lidmi v lodi? A tak dále, určitě se na tuto klasiku podívejte.

na csfd.cz

poster55 % Man on the Moon (Muž na Měsíci), 1999

Na tento snímek od režiséra Miloše Formana jsem se těšila, ale bohužel mě zklamal. Postava poněkud výstředního komika, kterého ztvárnil Jim Carrey, mě nezaujala. Dokonce jsem posledních patnáct minut dokoukala až o pár dní později, což je jasným důkazem, že mi na té postavě nijak nesešlo. Neoblíbila jsem si ho, ani mi nebyl protivný. Nevím přesně proč, ale snímek mě ničím nenadchl.

na csfd.cz

poster 100 % Bibliothèque Pascal, 2010

Magický realismus miluji jak v literatuře, tak ve filmu. Snímek o osudu jedné rumunské matky mě natolik zaujal jak svým provedením, kamerou, myšlenkou i právě kouzlem fantazie, že mu musím dát 100 %. Vřele doporučuji.

více na csfd.cz

poster

80 % Panika v městečku, 2009

Francouzský film Panika v městečku je úlet. Jedna nepředvídatelná událost za druhou, scénář, jaký by zdánlivě vytvořilo dítě, kdyby si samo hrálo s postavičkami, které zná asi každý můj vrstevník, viz galerie csfd.cz. Prasátka, kravičky, když dáte všechny dohromady, určitě vás něco napadne – i když, tenhle příběh tedy rozhodně ne! Panika v městečku vás přivede v údiv, přinese úsměv, ale musíte ho brát s trošku s nadhledem.

poster90 % Kdo se bojí Virginie Woolfové? (Who’s Afraid of Virginia Woolf?)

Drsný příběh o rivalitě v manželství, předloha Albeeho v režii Mika Nicholse. V hlavní roli skvělá Elizabeth Taylor (její role zde se přibližuje té ve Zkrocení zlé ženy), Richard Burton, Goerge Segal a Sandy Dennis. Na můj vkus hodně dlouhé, když jde převážně o dialogy bez změny prostředí. Pořád nevím, proč je název takový, jaký je.

na csfd.cz

poster50 % Strach jíst duše (Angst essen Seele auf), 1974

Strach jíst duše,  natočil známý německý režisér Rainer Werner Fassbinder. Našla jsem si od něj asi sedm filmů, na které jsem se chtěla podívat hlavně kvůli němčině – třeba Lola, Martha, Touha Veroniky Vossové, Obchodník se zeleninou nebo Americký voják, ale většina se mi nelíbila. Amerického vojáka jsem vypla v půlce a u těch dalších mi stačil začátek nebo námět – tento režisér rozhodně není pro mě. Přitom na csfd.cz má velmi dobré hodnocení, to mě překvapilo. Doporučit vám ho tedy určitě nemůžu.

Jediný film jsem dokoukala, a to Strach jíst duše (Angst essen Seele auf). Námět je zajímavý, ale nepůsobila na mě vůbec psychologie postav (Na té to padlo ve většině jeho filmů, které jsem zmínila. Možná je to kvůli hereckým výkonům.), scénář…

Anotace z csfd.cz: V předměstském hostinci poznává šedesátiletá uklízečka a vdova Emmi Kurowska o víc než třicet let mladšího marockého gastarbeitera Aliho. Zatancují si spolu a když Emmi vidí, že nemá kam jít, pozve ho k sobě domů na noc. Brzy se vezmou. Pro okolí je však jejich manželství svou neobvyklostí neúnosné.

Zajímavé, že? Ale provedení ne. Nefunguje to. Hodnocení má film dobrý, akorát nevím proč.

Co na srdci, to v prstech

