Divadlo

Z Městského divadla Brno

Opět se tu dám do krátkého zhodnocení tří her, které jsem viděla v MDB a ještě neohodnotila. Dvě komedie a jeden muzikál.

Zorro režiséra Petra Gazdíka a autorů Johna Camerona, Stephena Clarka, Helena Edmundsona a Isabely Allende má svoji atmosféru. Španělská hudba, radostně tančící herci, kteří dokonce ovládají španělské tance, pestrobarevné kostýmy, láska, smrt, nenávist mezi bratry, osvobození trpícího lidu, to vše v ní najdete. Se stejnojmenným filmem se hra v mnohém shoduje, ale naštěstí přináší i nové linie a není tedy až tak známá.

V hlavní roli Lukáš Janota, ke kterému jsem po Kvítku z horroru přistupovala skepticky, ale potěšil mě. Svetlana Janotová, má oblíbená herečka, v roli cikánky a Johana Gazdíková jako Luisa, jejíž zpěv mě po celou dobu velmi rušil. Trošku to nevychytala, nebo jsem úplné muzikologické poleno, to je taky možné (ale moc bych na to nevsázela).

PS: Doteď mě zajímá, jak vytvořili ten oheň!

více na stránce mdb.cz

Alan Novotný, Igor Ondříček, Petr Štěpán

(foto z http://www.mdb.cz/inscenace-15/?hra=82)

Liborovi jsem řekla, že tuto hru hodnotit nebudu, protože jsem ji neviděla celou. Protože mi však řekl, že u druhé půlky trpěl víc než u první, tak vás stejně jen budu varovat. Charleyho teta režiséra Gustava Skály je ta největší ptákovina, kterou jsem v MDB viděla (ano, mnohonásobně předčila Měsíční kámen). Hrají v ní mí oblíbení herci, ale doslova jsem se trápila. Cítila jsem se nešťastná z děje, který vypadal tak slibně, z hloupách, prvoplánových, dvojsmyslných a trapných vtípků, které hercům vycházely z pusy a ze všeho nejvíc z toho, že se lidé smáli a líbilo se jim to. Horší než Veselé paničky Windsorské (2013) Mahenova divadla to přece jen nebylo, ale staví se to asi hned za ně. Ne, v žádném případě na to nechodťe. A pokud jste to viděli a líbilo se vám to… Neodsuzuji vás (abyste si nemysleli), ale asi nemáme stejný názor na dobré divadlo.

Více na mdb.cz

(foto z http://www.mdb.cz/inscenace-15/?hra=277)

Tři v tom autora Jaroslava Ostrého je hra v žánru komedie dell´arte, proto zde nechybí hloupý pán (Capitano) s hloupějším sluhou, Zanni a další. Dle mého názoru průměrná hra, která se ani nedrží přísně stanoveného žánru, ani není čistě alternativní. Něco mezi, něco pro masu, i když jsem možná už předpojatá. Představení, které je vhodné, když prostě potřebujete vypnout.

Více na MDB.

Co na srdci, to v prstech

