Literatura

František Zacharník: Před oponou za oponou

Skvělá kniha, která mě velmi potěšila. Byla to dobrá náhoda, že se mi vůbec dostala do rukou – přitom jsem po takové knize prahla měsíce. Vytahovala jsem z knihovny teatrologický slovník a tato malá brožurka vypadla s ním. Před oponou za oponou ve mně evokovalo dojem, že to bude něco společného s Železnou oponou, ale byla jsem vedle jak ta jedle. Kniha je totiž velmi vtipným vyprávěním Františka Zacharníka z Mahenova divadla o tom, co vlastně dělají herci mimo večerní představení, jak probíhá proces porodu hry od nápadu až po premiéru, o divadelní hantýrce, hereckém rodinném životě, ošperkovaném historkami ze zákulisí. Vše přehledné, krátké, bez zbytečné omáčky. Prostě kniha, kterou si určitě koupím, kdybych se jednou rozhodla napsat knihu o hercích :). Určitě by se zalíbila všem, kteří rádi divadlo navštěvují, dá jim totiž nahlédnout za oponu.

na kosmas.cz

Co na srdci, to v prstech

