Filmy

Free Rainer (2007)

posterFree Rainer režiséra Hanse Weingartnera jsem zhlédla jen proto, že se jedná o film v němčině. Jsem tedy ráda, že myšlenka celého filmu mě zaujala natolik, že o ní i několik dní po kliknutí na křížek v pravém horním rohu přemýšlím. Je to jeden z mála filmů, ve kterém se mi téměř všechny složky nelíbily, přesto jsem ho sledovala se zaujetím a můžu vám ho doporučit. Herecké výkony jsou průměrné, postavy jsou ploché, vztahy mezi nimi jsou obvyklé, zvraty jsou předvídatelné, kamera je docela zajímavá, hudba je normální. Scénář je dobrý, hlavně protože díky němu z úst protagonistů proudí ta myšlenka, která mě oslovila.

Film totiž řeší problematiku televize a pořadů, které v ní běží. Je to taková utopie o tom, jak změnit systém vysílání. Hlavní hrdina, sám tvůrce různých stupidních reality show, je napraven a rozhodne se vše změnit. Zjistí, že o tom, co budou stanice vysílat v televizích, rozhoduje jen tak polovina německého obyvatelstva vlastnící s televizí přistroj, který měří, jakou stanici sledují. Ti ostatní se jim musí přizpůsobit. Pokud totiž v televizi poběží pořád jen blbosti, tak si na ně po čase lidé zvyknou a budou se stávat otupělejší a hloupější, protože ničeho kvalitního se jim nedostane. Hrdina se tedy rozhodne s dívkou, která se ho pokusila zabít (protože svojí reportáží jí zabil dědečka, který jediný se o ni staral (vidíte…), což ho napraví), nabourat se do systému a změnit kvóty. Zvyšují je u těch stanicí, které zrovna vysílají něco smysluplného. Tím donutí stanice takové pořady produkovat. A voalá, lidé jsou nadšení touto změnou, líbí se jim. Mně by se líbila také, možná bych pak i víc sledovala TV.

Konec je vtipný, když se rozhodne s partou vydědenců a policisty, kteří se k němu v průběhu přidali, změnit další chybu systému…

Co na srdci, to v prstech

