Filmy

Nespoutaný Django (Django Unchained)

poster Quentina Tarantina jsem rozhodně neměla ve svých top deseti režisérech (možná i proto, že žádné takové top neexistuje, ale i tak by se tam nedostal). Kill Bill nemám ráda, Historky z podsvětí mě kdysi nudily (otestuji to znovu, brzy), před násilnými scénami si zakrývám oči a nepotřebuji je vidět na každém okénku. Hanebný pancharti se mi líbili, ale jinak jsem se mu vyhýbala.

Ale… Libor ten film chtěl vidět, já na něj slyšela jen chválu, téma mě sice tolik nezaujalo, ale i tak jsem se tedy uvolila, otevřela peněženku a usedla do sedačky kina. Když už, tak už na velkým. A výsledek? Ještě!

Pochopitelně neotřelé, pochopitelně plné krve – ale čí krve. To je to důležité. Tarantino sice neustále někoho zabíjí, ale jsozu to zloduši. Všichni (kromě dvou, tří) si zasloužili tu nejhorší smrt ze všech, proto si to divák může i užít, přeje jim to. Není to tedy zbytečné, ale dává to divákovi jakýsi pocit spravedlnosti, i když se jedná o alternativní historii USA a jeho obchodu a zacházení s otroky. Tím jsem se ladně dostala k příběhu – pecka. Kruté, přitom vtipné, odhaluje to kus skutečnosti a nutí k zamyšlení.

Herecké výkony – špička. Leonardo DiCaprio, pro kterého mám slabost, ve mně sice platonickou lásku nerozproudil, ale o to šlo, byl to zlosyn – a velmi přesvědčivý. Jamie Foxx a Christoph Waltz, dvojka se skvělými dialogy, sláva Tarantinovi.

Dále neobvyklá práce s kamerou, zajímavé detailní záběry. Svěží hudba, která chytne. Dochází mi slova, všichni možní i nemožní o tomto filmu určitě napsali tuny a tuny písmen, a tak už vás nebudu zatěžovat.

Určitě se na film podívejte, i pokud – jako já – nemáte moc rádi Tarantina. Násilných scén je tam opravdu hromada, ale věřte, že to nejhorší se děje těm správným.

na csfd.cz

Co na srdci, to v prstech

