Divadlo

Brněnský hantec na jevišti

Markéta Sedláčková

(foto z http://www.mdb.cz/)

My Fair Lady (ze Zelňáku) režiséra Stanislava Moši ocení jistě nejen Brňáci. Je mi líto, že jsem v hlavní roli neviděla Petra Štěpána, ale třeba někdy příště. Příběh je jistě všem znám, předlohou je Pygmalion od Shawa, tedy proměna hubaté Lízi Doolitlové (zde Ďůlinkové) na slečnu trumfující i královnu. Příběh ale není situován do Anglie, ale na Zelný trh (neboli Zelňák) v Brně, kde profesor Higgins (zde Hradský) rozeznává Líšeňáky od těch z Králova pole. Podle mě velmi povedená inovace.

Vadilo mi pár věcí, například, že jsem některé herce špatně slyšela přes hudbu, také mi neseděla do hlavní role Markéta Sedláčková, kterou jako herečku oceňuji, ale do role Lízi mi nepadla. Líbila se mi jako bachařka v Chicago, Lízu si dokážu představit spíš v kůži Radky Coufalové, kterou jsem ten den nevychytala.

Představení jsem viděla docela dávno a nevím, co k němu dodat. Doporučit ho jistě můžu, je to něco nového a jen a jen naše, Brna.

 

Co na srdci, to v prstech

