Divadlo

Pohádkové zážitky

Disney´s & Cameron Mackintosh´s

(foto z http://www.mdb.cz/inscenace-obsazeni-16/?hra=252)

Mary Poppins režiséra Petra Gazdíka jsem viděla 26.12.2012 a dosud nehodnotila, protože ve mně nevyvolala touhu po pár písmenkách. Provedení se mi líbilo, velmi pěkná scéna i se střechami a dětským pokojem, ve kterém ožívaly hračky. Scény trošku mravoučné, kdy neživá stvoření tančí kolem dětí, se mi líbily asi nejvíc. Výkon představitele malého Michaela Bankse – Petr Šimčák – se mi nelíbil. Těžko se hodnotí děti, hůř se kritizují, ale viděla jsem ho i v jiné roli a zanechal na mě stejný dojem. Jde velmi vidět, že hraje, a to na intonaci, kterou téměř nevyužívá. Viděla jsem i jiné mladé herce Městského divadla, kteří se mi líbili víc.

Ke konci tohoto představení čeká malé diváky překvapení v podobě letící Mary Poppins a balónků, myslím, že pro dětské osazenstvo je představení velmi pěkné, dospělejším se bude jistě líbit taky, ale pokud se i rodiče a prarodiče chtějí bavit, tak bych zašla raději na Sněhurku a sedm trpaslíků.

na mdb.cz

Jan Apolenář, Svetlana Slováková

(foto z http://www.mdb.cz/inscenace/189-snehurka-a-sedm-trpasliku/)

Sněhurka a sedm trpaslíků rozehraje bránice snad každému. Pokud ne příběhem, jehož pojetí je velmi inovativní, tak určitě výstupem Milana Němce, který dokonale zahrál zlou macechu. Sklidil největší aplaus, a to zcela zaslouženě. Autory je směsice mých oblíbených herců, Stano Slovák, Jan Šotkovský, Petr Štěpán a Karel Cón, kteří namíchali vícero pohádek (komu nasadíme kouzelné střevíčky velikosti 43?), z trpaslíků udělali kletbou muže naší velikosti aj. Vše funguje a myslím, že dětské diváky, pro které je představení primárně určeno, nadchlo. Stejně tak ale udolá i rodiče, prarodiče – nebo mě s Liborem.

Co na srdci, to v prstech

