Filmy

Orlando (1992)

https://i2.wp.com/img.csfd.cz/posters/1/16815_1.jpgNa tento film jsem se velmi těšila, narazila jsem na zajímavý citát režisérky Sally Potter v Umění filmu, ale hlavně je to příběh podle předlohy stejnojmenné knihy od Virginie Woolfové. Většinou k filmům důvěru nemám, ale pro dobré hodnocení jsem udělala výjimku a těšila se.

Film mě naštěstí nezklamal. Kniha neměla téměř dialogy, takže je scénář pojatý volně. Líbil se mi především styl, jakým je film natočen. Pastva pro oči, poměrně umělecký počin. Temnější barvy, zajímavé scény (tanec na ledu), propracované kostýmy, dobrý herecký výkon hlavní hrdinky (Tilda Swinton) a překvapivé obracení se na kameru. Také režisérka ponechala ty pěkné maličkosti, o kterých jsem psala (viz odkaz).

Lépe to pojmout nemohla. Z neobvyklé knihy neobvyklý film. Co mě rušilo, byl Orlando jako muž. Bylo řečeno, že vypadal zženštile, přesto jsem si příliš uvědomovala, že je to doopravdy žena. Scény v cizině byly některé vynechané, ale to bylo dobře, už ty, které tam byly, působily zdlouhavě. Postavení ženy během let však bylo srozumitelné.

Film doporučuji :).

na csfd.cz

One thought on “Orlando (1992)

  1. Ten film mám v počítači už celkem dlouho a pořád jsem se k němu ne a ne odhodlat, vůbec jsem si nějak nedovedla představit, jak tu knihu chtějí hodit na plátno. Ale když doporučuješ, tak se na to někdy vrhnu. :)

Co na srdci, to v prstech

