Filmy

Atlas mraků (Cloud Atlas)

posterNa tomto filmu jdou krásně vidět přebytečné pasáže knihy, přestože některé pasáže nejsou jen zkrácené, ale i pozměněné. Film maximálně využívá střihu, který mě fascinoval. V knize je šest příběhů pospojovaných jako pyramida, ale tady se neustále přechází z jednoho do druhého a zpět. Lépe si tak všimneme spojitostí. Navíc v každé části hrají stejní herci, což může vyvolat dojem další spojitosti.

Film se mi líbil, ale nic ve mě nezanechal. Stejně jako u knihy se dokážu těžko vžít do postav i do příběhu, když jich je šest v délce trvání jednoho. U filmů s podobným propojením více dějových linek, jako je například v Lásce nebeské, mi to nevadí, protože společně tvoří celek. Zde je ten celek rozostřený a těžko ho uchopuji. Provedení se mi zdá ale perfektní.

na csfd.cz

Co na srdci, to v prstech

