Divadlo

HaDivadlo: LiStOVáNí s knihou Gottland

Byla to velmi milá souhra náhod obyčejných, nebo osudových, že mě v listopadu napadlo prozkoumat knihovnu FF, jestli v ní nemají knihy z mého seznamu K přečtení. Měli – a kolik, však to tu na blogu vidíte. Mezi nimi se skrýval i Gottland a Udělej si ráj od Mariusze Szczygiela, na které mě natěšily už přečtené Libůstka a Stárnoucí blogerína. Další náhoda je, že Libor přes pozvánku na FB (to FB má něco do sebe, už jsem díky němu navštívila spoustu zajímavých akcí) zjistil, že v HaDivadle probíhá 9. 12. LiStOVáNí. V té době jsem už (mimochodem, teď je 13:13, zvláštní čas) byla do jeho knih zažraná a neustále jsem mu o něčem referovala a navíc jsme už na jednom LiStOVíNí byli, takže by to sám rád viděl. Já bych asi nešla, protože jsem to už viděla na střední a četla, ale byl tam HOST – sám autor. Besedy milujeme, ale ještě nikdy jsem nebyla na někom, koho jsem znala a toužila vidět. Rychle jsem sháněla knihu, abych si ji mohla nechat podepsat. V jednom skvělém antikvariátu, ze kterého mám spoustu knih za pět korun ( :)) ), jsem našla Gottland za slušnou cenu, takže voala:

Samo představení bylo dobré. Nedivím se, že mě na střední moc neoslovilo, takový výčet historických událostí, které jsem v té době nemohla ocenit. Teď se mi však představení líbilo moc, myslím, že bylo trošku jiné než tehdy. O projektu LiStOVáNí jsem už psala. Jestli ale nevíte, o co se jedná, ráda vám to povím. Skupinka herců – zde byli tři, zpracuje knihu do padesátiminutového představení. Dramatizují ho, ale není to jako divadlo, protože čtou skutečné úryvky z knihy a spíš vám obsah předávají i hrou. Berou si na mušku knihy humorné, povídky, nedávno i knihu o ekonomice. Snaží se o různorodost, což je dobré.

Pan Szczygiel byl sympatický. Česky prý začne zase mluvit vždy po čtyřech dnech pobytu, ale přesto mu to krásně šlo. Vyprávěl nám různé historky, otázek moc nebylo – jak je to na besedách často paradoxně zvykem.

Zde si s ním můžete přečíst rozhovor a ukázku z knihy Gottland

Co na srdci, to v prstech

