Divadlo

Městské divadlo Brno: Faidra

(foto z http://www.mdb.cz/inscenace/303-faidra/)

Faidru jsem viděla zcela nečekaně na činoherní scéně 5.12.2012, přestože jsem očekávala muzikál. Jedná se ale o básnické drama, takže to samozřejmě žádný muzikál nebyl a já se tiše stydím.

O režii této hry se postarala Hana Burešová, a je to tak první hra, kterou jsem spatřila v režii ženy. Po pár minutách jsem litovala, že jsem si hru nenastudovala aspoň v hrubých obrysech předem. Jediné, co jsem věděla, bylo, že Faidra se bude snažit svést svého syna. I tato informace mi pomohla k tomu, že jsem se nakonec zorientovala. Faidřin manžel Théseus odešel do podsvětí, ona si myslela, že už se nevrátí a vzplála vášní po svém synu, který se mu podobal. Asi do poloviny jsem si uvědomovala, že je to hra (házela jsem to za vinu tomu, že chodím do divadla téměř denně), ale v druhé půlce už mě výkony hlavních protagonistů strhly. Můj údiv a obdiv vyvolávali všichni. Lukáš Janota, kterého jsem předešlého dne viděla v Kvítku z hororu, byl překvapením největším. Zahrál syna Hippolyta. Faidru ztvárnila Helena Dvořáková, jejího manžela Thésea (syna Médeii) Viktor Skála, který se mi po Hippolytovi líbil asi nejvíc za svůj vášnivý přednes. Faidřinu chůvu představila Irena Konvalinková, dále se ve hře objevili Eva JedličkováHana KováříkováEva Ventrubová a Igor Ondříček.

Jak jsem se mohla ten den dočíst v Udělej si ráj od Szczygiela, my Češi máme rádi zábavu. Asi je to pravda, drama to bylo skvěle provedené, ale raději chodím na komedie či muzikály.

Ocenila bych také skvělé kostýmy Hany Fischerové, scénu Davida Marka a překlad Evy Stehlíkové, která je na antiku mistr.

One thought on “Městské divadlo Brno: Faidra

Co na srdci, to v prstech

