Divadlo

Městské divadlo Brno: Dokonalá svatba (činohra)

Milan Němec, Hana Holišová

(Foto z: http://www.mdb.cz/inscenace-foto-17/?hra=227)

Ve čtvrtek 22. 11. 2012 jsem byla poprvé v Městském divadle na činohře. Ve skutečnosti jsem byla už na Sluhovi dvou pánů, ale myslím tím poprvé od mého příchodu na vysokou. Dokonalá svatba v režii Stano Slováka (viděla jsem již v Papežce), jejímž autorem je Robin Hawdon, mi z obyčejného večera vykouzlila – jak jinak než dokonalý. Skvělá komedie podobná metodou fabulace Broukovi v hlavě (zatím jsem viděla jen jako film), skvělé herecké výkony (obdivuji, že jen jednou jim ujel smích), skvělá zápletka i scénář. Teď ale trošku objektivity.

Dokonalá svatba se odehrává jen ve dvou místnostech (za poloviční účasti chodby), herců je všehovšudy sedm. Zápletka je opravdu zapletená, ale přesto se divák orientuje. Vše začíná, když se hlavní hrdina Bill (Milan Němec) probudí v posteli svého manželského apartmá s neznámou krásnou dívkou. Ta se následně zavře v koupelně a odmítá vylézt. Bill se dozví, že se s ní vyspal, přestože se ten den žení. Do apartmá přijde jeho svědek Tom, kterého ztvárnil skvělý Petr Štěpán (znám jako Darryla van Horna), následně jeho snoubenka Rachel (Lenka Janíková), tak trošku generál. Bill přemluví Toma, aby se ta dívka v koupelně vydávala za jeho novou přítelkyni Judy, mezitím ale přijde pokojská Julie (Lucie Zedníčková), kterou Tom zamění za dívku v koupelně. Sami jistě už teď tušíte, jaký je to mišmaš. A to ještě nevíte, kdo vlastně ta dívka v koupelně je. Já vám na ni jen povím, že si ji zahrála Hana Holišová.

Smích se nám roztékal po tvářích jako zmrzlina. Nesedět, prohýbali bychom se smíchy. Je to jiný zážitek než z muzikálu, ale o ten je také radno stát. Nejvíce si cením Milana Němce, který svoji roli zvládl naprosto bravurně, poté Petra Štěpána, pro kterého jsem získala slabost už v Čarodějkách z Eastwicku, tito dva ani na chvilku nevypadli z role. Další herci se mi taky velmi líbili. Mimo těch, které jsem zmínila, jsme mohli vidět ještě Irenu Konvalinkovou v roli Rácheliny matky a Zdeňka Bureše v roli majitele hotelu, pana Duponta.

fotografie / další informace

Co na srdci, to v prstech

