Filmy

Goethe!

poster V rámci česko-německého dne jsem šla s přítelem a kamarádkou na promítání filmu Goethe, od kterého jsem nevěděla, co čekat. Byl německy, což mě hned pohladilo po duši, ale také srazilo k zemi – nemám němčinu prostě odposlouchanou. Titulky napomohly. Přesto jsem nevěděla, co čekat od děje. A ten mě uchvátil.

Četli jste Utrpení mladého Werthera? Já ano – a příliš mě to nezaujalo. Četla jsem to jako … patnáctiletá holka, to tomu asi taky přispělo. Když jsem však sledovala tento film, srdce se mi stahovalo. Netušila jsem, že Utrpení mladého Werthera je podle skutečné události, podle života samotného Goetheho, který se ale narozdíl od hlavního hrdiny nezabil. Ale chtěl. Když víte, že je to skutečnost, velmi vás to zasáhne. Herci to sehráli krásně, ten děj byl dokonalý (ano, možná ze mě mluví romantická duše holky, co naděláte, však sem nepíšu kritické recenze), život Goetheho dojímal. Celý ten osud, který naštěstí pro něj vedl i přes kruté chvilky správným směrem

SPOILER

A to díky Lotce. Těžko se to přiznává, ale asi by nebyl ani jeden šťastný, kdyby zůstali spolu. On by se nestal tím, kým je, ona by se dívala na zchudlou rodinu, kterou milovala. Vzhledem k tomu, že měla s tím Albertem spoustu dětí, mohla být nakonec i šťastná. Ale nemusela, mohla jen trpět jeho tělo na svém a rodit mu děti, to už tam nepsal.

KONEC SPOILER

Tento film vřele doporučuji! Dozvíte se něco o Geothem, uvidíte víceméně zfilmovaného Werthera, ale s kontextem, který k jeho napsání vedl – skutečnost.

na csfd.cz

2 thoughts on “Goethe!

  1. Ahoj, ráda bych se na tento film podívala. Nevíš jestli se dá sehnat na internetu ke shlédnutí online? Zatím jsem film našla jen v němčině, nebo s anglickými titulky, což mi moc nevyhovuje, aspoň kdyby to bylo s českými titulky.

Co na srdci, to v prstech

