Filmy

Sněhurka a lovec (Snow White and the Huntsman, 2012)

posterSněhurka a lovec, film, na který se mnoho lidí těšilo nebo těší. Já se těšila a padla na hubu. Libor se moc netěšil a dal tomu málem 5*, zatímco já se rozhodovala mezi 2 a 3 :D. Dala jsem 2*.

Zde uvidíte můj subjektivní náhled, protože jak vidíte, liší se to (i na csfd.cz to má dobré hodnocení!). Je to snad tím, že to není lovestory, že tam naopak není ani kapka lásky, na kterou jsem se především těšila – a kterou kluci moc nemusí, že se můj a L. názor tak liší? Nevím. Ale zde mám snad docela dobré důvody pro malý počet hvězd:

  • Film hodně staví na faktu, že Sněhurka je známá pohádka a každý ví, jaký charakter má – protože z filmu to moc nejde poznat.
  • Osobnosti postav snad nemohou být vác klišé. Buďto klišé (viz lovec), nebo nemají vůbec vybroušené obrysy, jsou nejasné, matné, neřeknete si: To je ale  zajímavý charakter!
  • Scénář hadra, téměř infantilní, snad jen na konci má Sněhurka v puse pár slov, které jsou dobré – celkově, konec je velmi dobrý.
  • A ten děj? Zbytečné množství efektů, které jsou parádní, ale překáží často ději. Zbytečně moc akčních scén, které jsou náhlé, v místech, kam se vůbec nehodí a ukončené tak rychle, že z toho rozum stojí a rozhlíží se, kdy jako tu práci půjde dokončit. Děj je hrozně roztěkaný, charakteristické prvky pro Sněhurku se objevují, ale neuspokojují, část s princem je stupidní a pseudoláska, která se tam objeví, je nepochopitelná. Mezi postavami se nevytvořilo žádné pouto, aspoň já to tak neviděla, rozhodně je milostné, takže to vypadá jako obrovský nechutný a nepovedený kýč, přitom myšlenka, že se lovec zamiluje do Sněhurky je dobrá – a to jsem taky čekala. A nedostala. Dál scéna s jelenem úžasná až – opět – do té části nepochopitelné akce, o které jsem už psala. Amazonská vesnice, tak asi zde jsem to začala považovat za kravinu.
  • A ano, jak píší v komentářích na csfd., vybrakovali mnoho filmů a vidím to i já.
  • Úžasné jsou ale mnohé efekty, líbil se mi herecký výkon Kirsten Stewart i královny Charlize Theron, celkově části s královnou jsou až na polo incestní vztah dobré. Také přechod z temného lesa do toho kouzelného a zvířata a postavy v něm, nad tím se rozplývá srdce. Scéna v temném lese se mi taky líbila. Konec také dobrý.

Jinak silné zklamání, nebýt v kině, vypnu to bezprostředně po scéně s Amazonkami.

na csfd.cz (zde stojí za to některé komentáře :D)

One thought on “Sněhurka a lovec (Snow White and the Huntsman, 2012)

Co na srdci, to v prstech

