Filmy

České krátkometrážní snímky

Kosmodrom r. 1999 – vtipný sci-fi snímek z roku 1968, kdy pro některé byl rok 1999 daleká budoucnost. Podle toho to také vypadá. Některé situace jsou vážně vtipné, jinak podle mě takový průměr :) na csfd.cz

Pozor, pane Veronese – spíše dokument. Tento snímek se mi až tak nelíbil, své poselství to má (dokumentární), nejedná se o typickou animaci, spíš hru s kamerou a práce s obrazy. To se mi ale moc nelíbilo. na csfd.cz

Krabi – další sci-fi snímek. Citace: Velmi temná animovaná groteska o tom, jak může dopadnout pokus o výrobu zbraně hromadného ničení. (gadualin) Musím se přiznat, že jsem u něj nedávala příliš pozor a můj obdiv tak neměl šanci získat. na csfd.cz

Tři variace na picassovské téma – konečné dílo Šimona Koudely na JAMU. Mně osobně se líbila první a třetí variace, provedení animace místy ne, ale celkově docela vydařené. Hlavně musela být zapojena představivost. na csfd.cz

Shakespeare 2000 – sci-fi snímek, který předpokládá, že S. bude znát každý i v roce 2000. Snímek se mi nelíbil, ani animace, ani obsah. na csfd.cz

Muž, který dovedl lítat (Václav Bedřich) – adaptace Čapkovy stejnojmenné povídky se mi zdá docela vydařená. Až tak dobré hodnocení nemá, kresby jsou jednoduché, ale zdá se mi to velmi podařené. na csfd.cz

Voda čerstvosti – tento snímek je úžasný, hlavně proto, že je zde zanimovaný perník! Perníkové postavičky atd. Dále taky proto, že je to docela vtipné. Třeba princ ví, co se sluší a patří, tak skočil princezně do postele. Na hodinách obíhaly ručičky několik hodin, až se z postele vykutálel věneček. A ten princ následně rozšlápl. Dále perníkové novorozeně, no povedené :) na csfd.cz

Jak dal sedlák študýrovat vola – tato zanimovaná pohádka je docela dobrá, přestože, když pomyslíte, co se s volem stalo ve skutečnosti, do smíchu vám nebude ;) na csfd.cz

Proč se usmíváš, Mono Liso? (Brdečka) – tento snímek se mi vůbec nelíbil. Téměř ničím, ale na csfd.cz je docela oblíbený.

Polední výlet – Tento snímek se mi moc líbil, hraje si především s obrazy. Milé mi taky přišlo, že se děti pohybují v těchto slavných obrazech, kde jsou na výletě. Pěkné :) na csfd.cz

Jak se moudrý Aristoteles stal ještě moudřejším – tento krátkometrážní snímek se mi zdá pěkně hloupý. Jediný dobrý moment je, když princi vrazí špunt do ucha, aby mu příval slov nešel ušima ven.

na csfd.cz

Láááska – Moc pěkný krátkometrážní snímek, zároveň i smutný a krutý, ten konec je opravdu…šok.

na csfd.cz

O Matyldě s náhradní hlavou

Taková pěkná kraťoučká pohádka (ke shlédnutí na ulozto) o holčičce, které maminka pořídila druhou hlavu, protože tu první měla už plnou… trošku mi to i jménem připomíná knihu od Dahla.

na csfd.cz

O vodovodu, který zpíval v opeře

Jako ty názvy jsou skvělý, ale to provedení… Mně se tedy tento snímek nelíbí ani v nejmenším. Jedna hvězdička je tak akorát. Třeba už jen drobnost, že zpíval bez pohybu jazyka a rtů i písmenka, že celkově příběh není moc nosný… nevím, můj názor.

na csfd.cz / dá se najít na uloz.to

O chlapečkovi, který se stal kredencí

Tento snímek je lepší, než ten s vodovodem. Dokonce je až poučný co se týče toho, jestli je dobré být nejlepším chlapečkem na světě. Není :) Lepší je lézt po stromech a žít.

na csfd.cz / dá se najít na uloz.to

Jan Švankmajer tvrdí, že to, co tvoří člověka, čeho by si měl vážit a využívat je IMAGINACE. Představivost. On sám jí plně využívá. Surrealismus. Sled obrazů a představ.

Rakvičkárna: Sled obrazů, loutek, místy dramatické a vyvolávající husí kůži (rakev, hřebík…), ale i úsměv skrz živé morče, které se zde vyskytuje. (na csfd.cz)

Historia Naturae, Suita: Opět sled obrazů, které buďto v člověku vyvolají ohromení a onu imaginaci, nebo ne. Na mě to až tak nezapůsobilo, ale ten konec ohromující je. A celkově to působí trošku i jako horor. (na csfd.cz)

Leonardův deník: Tak tento snímek na mě zapůsobil, přestože na csfd.cz až tak dobře hodnocený není. Je to sled obrazů, prolínají se zde animace (a trošku parodie Leonarda da Vinci) L. vynálezů a děl s videi ze skutečného života. Tedy snímků hraných. A je to takové apelující. Má se jednat o srovnání renesance, představ Leonarda, se skutečností, jak to dnes vypadá. Tento snímek byl zakázán, protože se zde objevuje gól, který příliš připomíná prohru SSSR, která mohla vést dokonce i k jeho pádu.

Otrantský zámek – Poměrně zvláštní snímek ve své mystifikaci a rádoby dokumentu, ale ze snímku, které jsem od Š. viděla to je asi nejslabší. Konec překvapivý. na csfd.cz 

Možnosti dialogu – Možnost výkladu odehrávajících se výjevů je skvělý. Snímek krátký s mnoha oceněními určitě stojí za zhlédnutí. Přehled ,,argumentů“ opravdu podrobný, symbolika značná. na csfd.cz

Ondra a sněžný drak (Angelo Michajlov) – Tento snímek je sice krásný ve své fantazii, která se může probudit v dítěti uvězněném ve vězení města, ukazuje jeho touhu, ale i tak se mi vůbec nelíbil. Zpracování je prosté, na příběhu je hezká snad jen ta myšlenka – která ale byla zpracována už kolikrát, a drak, který místo ohně plive sněhové vločky. Na csfd.cz

Jak postavit sněhuláka (Jan Ungrád) – Snímek myšlenkou podobný jako předchozí, fantazie dítěte probuzená steskem po sněhu. Tentokrát ho však neodnese sněžný drak do vzdálené sněžné země, ale jeho fantazie si pohraje s dortem, který vypadá jako ze sněhové hmoty. Opět se mi snímek moc nelíbil, jak animací, tak myšlenkou. Na csfd.cz

Naše Karkulka – trošku inovativně převyprávěná pohádka o Karkulce, která se mi moc líbila :) Animací i příběhem. Na csfd.cz

Rohatá princezna (Václav Bedřich) – Tato pohádka se mi moc líbila, je trošku zmodernizovaná podle předlohy Kubína, ale je skvělá. Nápaditá. Vtipná :) (trvá 13 minut a na csfd.cz ji naleznete taky)

Všehochlup (Zdeněk Smetana) – Tato pohádka je vážená hlavně i pro dabing Františka Filipovského, který je opravdu dobrý. Všehochlup, kterého miluje pan král, vás však taky dostane. Objevuje se zde i Měsíčník, Větrník a Slunečník, čímž se asi z Kubínovy předlohy inspiroval i režisét pohádky Princ a Večernice. Tento snímek se mi moc líbil :) Takový nápaditá a trošku lechtivý v části s princeznou :D To mě vždy překvapí. Na csfd.cz, trvá 11 minut.

Pád (Aurel Klimt) – Kdybych znala knihy od spisovatele, jehož povídka je předlohou pro tento snímek, jistě by se mi líbil víc. Ruský spisovatel Daniil Charms píše prý absurdní povídky, což tento snímek potvrzuje. Děly se tam absurdní věci. Rusko i atmosféra byla však ve snímku vykreslena dokonale. Použitím správné hudby, šedého nádechu, potemnění :). Na csfd.cz, trvá 15 minut.

Pérák a SS (Brdečka, Trnka) – Moc pěkný snímek, líbily se mi animace, které jsou opravdu povedené na to, že to pochází z roku 1946. A že je to z období nacismu a že je to animované, má to ohromnou sílu. Na csfd.cz

Král a skřítek (Lubomír Beneš) – Moc pěkná animace, ta mě skutečně okouzlila. Příběh je taky dobrý, přestože za ten bych dala spíš 4 z 5 hvězdiček :) Na csfd.cz

Hugo a Bobo (Luboš Fišer) – docela pěkná, až metaforická pohádka. Je velmi zajímavá, ilustrace jsou od Borna a je to poznat :D Na csfd.cz

O zlaté rybce – Další pěkný krátkometrážní z roku 1951. Nejsou to ani tak animace, spíš střídání obrázků, ale vypráví to Werich, a to moc dobře. Pohádku znám.

Skoč! (Jump)

Tento snímek je z DAMU a moc se mi líbí :) Konec je sice předvídatelný, ale i tak.

na csfd.cz

 Indiánská princezna (Ivan Renč) – Tato pohádka je na motivy povídky od Jacka Londona, má docela jasné poslání, jak své štěstí může člověk minout pro bohatství. Líbila se mi :) Provedeno velmi pěkně a muselo být velmi náročné tento snímek natočit.

Strážce majáku (Ivan Renč) – Tento snímek mě mod nenadchl, i když konec je dobrý. (na csfd.cz)

Kouzelník (Ivan Renč, Pavel Hobl) – Snímek je to moc pěkný, hlavně ke konci, kdy se rozproudí fantazie kouzelníkova. Celkově je to hodně o fantazii tvůrců, ale místy příliš zdlouhavé. (na csfd.cz)

Hloupá žába (Foolish Frog) – Tento snímek nazpíval Valdemar Matuška, jedná se totiž o zanimovanou písničku. A ta písnička i ten snímek je úžasný! Doporučuji se podívat, najdete i na youtube.com. Pobaví :) Je to i anglicky. (na csfd.cz)

Horníkova růže (Jiří Brdečka) – Pěkný příběh, smutný. Líbil se mi především animací. (na csfd.cz)

Veselé Vánoce aneb Karlíkovo zimní dobrodružství (Ilja Novák) – Tento příběh se mi docela líbil, co vše se chlapci stane, když ho rodiče pošlou ven, aby mohli zabalit dárky. Rodiče mě taky posílali – tak jsem se sestrou a kamarádkou šla k dálnici a dělali jsme si tam iglů. A co se mohlo stát, ještě, že jsem to nevěděla. A ještě, že se nic nestalo, jako tomuto chlapci. (na csfd.cz)

Krakonoš a švec (Látal) – Pěkná loutková pohádka o šveci zloději a Krakonošovi, který ho potrestal. (na csfd.cz)

Úvodní slovo pronese (Břetislav Pojar) – Tento snímek se mi moc líbil, o žvanění, které nikdo nechce poslouchat. Líbilo se mi, co slova dělala v lidských hlavách místo toho, co autor očekával :) (na csfd.cz)

Inspirace (Karel Zeman) – Tento snímek se mi moc líbil, jak velká Zemanova fantazie :) A provedení parádní. (na csfd.cz)

Ze života dětí (Macourek, Doubrava, Born) – Tento snímek se mi velmi líbí, o fantazií dětí – a co vše si mohou nakreslit pastelkou a jak jsou dospělí už tak nedětští a jejich život je nudný. Líbí se mi i rozdíl mezi tím skutečným animovaným světem a dětským kresleným. (na csfd.cz)

Co kdyby…? (Macourek, Doubrava, Born) – Tento film je velmi dobrý svým nápadem, líbil se mi. Animace těchto tří se mi ale vůbec nelíbí. Ty kresby. Lidé jednobarevní a hranatí. (na csfd.cz)

Klub odložených: Tento snímek se mi líbil půl napůl. Samotná práce se scénou a kamerou mě fascinovala, stejně tak režie. Stále dokola a dokola, koloběh bytí. Naděje, že si pro odložené figuríny někdo přijde. Smutné. Jako domovy pro staré, postižené. Hudebnice očekávající stále nějakou změnu, která nepřichází. Nakonec však změna nastane. Tuto část jsem však moc nepochopila a vůbec se mi nelíbila. Do půlky skvělé, potom už ne. Pro mě. na csfd.cz

Golem: Snímek, který se mi líbí, ale jen svojí animační částí. Stěny židovského města promlovají, historie, ožívání vzpomínek z fotografie…velice zajímavé. Ale ta hraná část se mi nelíbí.na csfd.cz

Zaniklý svět rukavic: Tuto sérii krátkometrážních snímků neoceňuji jen já, ale celkově patří mezi Bártovy nejlepší filmy. Skvělá animace rukavic, dokonalá hudba Petra Skoumala, z které místy až mrazí. Celková myšlenka se mi taky líbí, rukavice pocházející z jiné planety. Také jako kritika konzumismu a dalších prvků společnosti je to dobré. na csfd.cz

Hokus pokus (Ludvík Kadleček, Zdeněk Seydl) – Tento snímek mi moc nepřijde jako film. A on to ani není film, spíš kreslení na tabuli zanimované. Představivost. Co z toho vzejde. Pokud čekáte příběh, budete zklamaní. Jinak je to celkem pěkné. Na csfd.cz. 8 minut.

O líném Honzovi (Kluge)- Toto zpracování pohádky je úžasně vtipné a pěkně zanimované. Určitě doporučuji se podívat, jestli máte rádi ladovské kresby, humor a klasické české pohádky :) Na csfd.cz. 13 minut.

František Nebojsa (Vladimír Merta) – Docela pěkná pohádka o chlapci, který se neuměl bát a vyhnal strašidla z hospody. Pěkně naanimované, hlas Jana Wericha. Mnohem víc se mi sice líbila pohádka O líném Honzovi a V čertích službách, ale taky to není špatné :). Na csfd.cz. 10 minut.

V čertích službách (Lubomír Beneš) – Moc pěkně zpracovaná pohádka o hloupém Honzovi, který šel do světa a pracoval v čertích službách. Animace moc pěkná, určitě můžu doporučit :). Pravda ale, že části jsou docela okopírované Obušku z pytle ven – popřípadě naopak, to nevím. Na csfd.cz. 16 minut.

Aucassin a Nicoletta (Nina Čampulková) – Tento snímek není moc dobře na csfd.cz hodnocen, ale já naopak velmi oceňuji příběh (zkrouhnutá starofrancouzská romance, která by jinak vyšla na hodiny, ale zde je jen na 12 minut), vyprávění pomocí zpěvu, které jsem ještě v žádném snímku neviděla. Taky rýmování a i kresby. 4*/5 ;) na csfd.cz

Co jsem princi neřekla (Jiří Brdečka), 9 minut – Tento snímek je na motivy Šťastného prince od O. Wildeho, který je upraven do podoby méně srdcervoucí. Mně osobně přišel snímek velmi dobrý, velmi smutný a pravdivý. Určitě se podívejte. na csfd.cz

Podojená kráva (Dagmar Doubková) – asi 3/4 tohoto snímku mi přišly vtipné, je to podle humoresky nějakého amerického spisovatele. Konec už byl ale docela zdlouhavý a ta animace se mi taky až tak nelíbila. 3/5, ale za shlédnutí stojí :) na csfd.cz

Královna Koloběžka první (Dagmar Doubková)Tento snímek je ztvárnění klasické pohádky tisíckrát jinak převyprávěné o rybáři, který dostane od krále hádanku – kterou za něj vyřeší jeho chytrá dcera a král si ji vezme za ženu. Zde to jde i trošku dál, navíc namluvené J. Werichem, mně se pohádka moc líbila :). Má 12 minut. na csfd.cz

Dýmka míru (Stanislav Remeš) – Tato pohádka mě moc nenadchla. Je z indiánského prostředí, jako pověst je to ale moc pěkné, pokud se vám příběhy o indiánech líbí. Zaujala mě přeměna zlé postavy na zvířata – jak to animačně vytvořily :) Na csfd.cz

Johannes doktor Faust (Emil Radok) – Toto je nefalšované loutkové představení, kde vidíte drátky a ruce atd. Líbilo se mi to tajemno, loutky, hudba. Trošku mi vadilo, že je celý tento příběh hodně nahuštěn do pár minut. Konec je však skvělý. Na csfd.cz

Děvčátko se sirkami / se zápalkami (The Little Matchgirl)

Měla jsem tu příležitost během pár minut vidět dvě různá provedení smutného Dickensova Děvčátka se zápalkami. Tento příběh jistě znáte. O holčičce, která zemře v londýnských ulicích, protože si od ní nikdo nekoupí zápalky a ona se bojí, že ji otec za to zbije. Zápalky použije a zdají se jí sny, její tajná přání.

The Little Matchgirl od Walta Disneyho vypráví příběh od začátku do konce tak, jak se stal. Krásné animace, dojemná hudba, pěkný snímek. Ke zhlédnutí zde.

Děvčátko se sirkami od Milady Kačenkové je úplně jiné. Nevypráví příběh tak, jak jej známe, spíš rozvíjí fantazii toho děvčátka v jejích snech. Líbilo se mi to o něco míň, ale zase to režisérka vzala za jiný konec. Ke zhlédnutí zde.

Hermína Týrlová

VZPOURA HRAČEK: Moc pěkný krátký film, především, když si uvědomíte, jak je těžké něco takového natočit – spíš jaký je úspěch to tak dokonale natočit na rok 1946! :) Týrlová, Zeman, od těchto dvou se chci podívat na víc snímků. Tento je od Týrlové a je moc pěkný. O hračkách, co se postaví na odpor gestapákovi, co vyhodil jejich stvořitele z výrobny, kam přišel.

Moc pěkné :)

Na celé (8 minut) se na to dá podívat na youtube – ZDE.

na csfd.cz

MODRÁ ZÁSTĚRKA: Další snímek od Týrlové, líbí se mi míň než Vzpoura hraček, ale přesto má hodně do sebe jak po stránce dějové, tak po stránce animace. I kapka hororu tam je, i kapka přátelství, zajímavý a překvapivý konec :) Délka trvání 9 minut, dá se shlédnout ZDE.

na csfd.cz

UZEL NA KAPESNÍKU: Tato pohádka se mi MOC líbila. Hlavně ta animace, ty uzlíky na látkách. I Příběh je pěkný, hadra trošku děsivá.

dá se shlédnout ZDE, na csfd

DEN ODPLATY: Další zajímavý snímek, i když se mi líbí méně, než ty ostatní. O klukovi, který byl potrestán za zacházení se svými věcmi…těmi věcmi. Dobré ale :) Co se týče animace určitě.

ke shlédnátí, na csfd

VLNĚNÁ POHÁDKA: Tato pohádka se mi líbila míň než Sněhulák, ale taky je naprosto úžasná v tom, že jecelá vytvořená z vlny, což obdivuji :)

ke shlédnutí, na csfd.cz

SNĚHULÁK: Tedy rozhodně to není pohádka, když se tam panáček utopí…téměř! A i jiné hororové prvky včetně hudby, která je psychadelická. Ale je, protože to dopadne pěkně a je to animované. A je to úžasné v tom, že vše je vytvoření z vlny :) Určitě doporučuji.

Ke shlédnutí, na csfd.cz

MÍČEK FLÍČEK: Takový pěkný snímek ve své podstatě :) Smutné i úsměvné, roztomilé… Trošku jak s Budulínkem.

ke shlédnutí, na csfd.cz

PASÁČEK VEPŘŮ: Tato pohádka se mi moc nelíbila…příběh docela pěkný, ale provedení takové lacné na Týrlovou.

ke shlédnutí, na csfd.cz

VLÁČEK KOLEJÁČEK: Tato povídka je moc pěkná, dá se chápat i metaforicky…místy i smutná, silný je i to vyvolávání, ale se šťastným koncem :)

ke shlédnutí, na csfd.cz

Hvězda Betlémská (Hermína Týrlová) – Tato pohádka je z vlny a mně se tento styl moc líbí. Provedení i příběh je pěkný :) (na csfd.cz)

Vladimír Jiránek

Hypotéza (Hypotheses, The) – tento snímek není ryze český, spíš jen animace jsou od našeho vrchního animátora filozofa Vladimíra Jiránka (od něj doporučuji vše :) ). Sám snímek se mi líbil, sice až tím koncem, ale i tak vyvolal úsměv :)

(na csfd.cz)

Pivo přes ulici

Obrázek vám vlastně řekne vše :D Vtipná čtyřminutová záležitost, kterou se dá najít na youtube.com.

na csfd.cz

Jam-Session – další snímek, na kterém se podílel i Jiránek. Akorát je to snímek barevný, což u Jiránka není zvykem, vidíme zde tedy i spolupráci s jinými umělci. Snímek se mi moc líbil, opět filozofické poselství :)

Co jsme udělali slepicím

Tak tento snímek je tak nenásilně pravdivý a smutný, že… nezdá se ale být smutný. Ale když si vezmete, jak to dnes chodí, tak je. Dá se na něj podívat na youtube, je kreslený a kraťoučký.

na csfd.cz

(na csfd.cz)

Zpráva o stavu civilizace – Využila bych citace z csfd.cz: Stádovitost, ztráta individuality, život podle narýsovaných kolejí, organizované trávení volného času a tolik přebývajících lidí, aut a cigaret. To vše jako by bylo poskládáno z Jiránkových kreslených vtipů. Dost výstražný snímek. (Pohrobek) Ano, opět filosofie našeho Jiránka.

(na csfd.cz)

Hokej je hra

Šestiminutový snímek (dá se najít na youtube.com) o hokeji (vlastně o hokeji v hokeji :D chaosu). Je podávám vtipně, ale přesto jsem se usmála jen párkrát.

na csfd.cz

Od Václava Bedřicha

O bílé princezně

Tento snímek se mi líbil tak do poloviny, je pravda, že pak to byla klasická pohádka smrsknutá do minuty :D Princ, černokněžník atd. Ale jinak pěkné, loutkové představení :)

na csfd.cz / na youtube

Jonáš a velryba

Tento snímek je tak na 3 z 6… polovičně se mi líbil :) Že vůbec nebrali za divný, že mají za dveřma velrybu bylo úžasný :D:D

na csfd.cz / dá se najít na uloz.to

Poklad v pyramidě (Václav Bedřich) – Tento film je takový akční, což je pro mě na animovaný český film docela nevídané, postavičky tam ale běhají sem a tam skoro jak kdyby měly průjem. Ale je to jinak dobré ;) I hudba skvělá jako u mnoha dalších snímků v tomto článku – od Fišera. (na csfd.cz)

Trnkovy snímky

Trnku zná snad každý. Já se o něm teda pár zajímavostí dozvěděla až nedávno a celkově se o animaci zajímám jen krátce. Můžu vám však představit další jeho snímky, které jsem viděla.

Kybernetická babička – tento snímek je laděný do sci-fi, kterého je u nás v animaci jako šafránu. Má půl hodiny a kromě poměrně roztahaného začátku se mi líbil. Je to místy tajemné a děsivé, animace jsou pěkné a propracované. Konec se mi zdál trošku zvláštní, ale to nevadí. na csfd.cz

Archanděl Gabriel a paní husa – úžasný snímek. 5 hvězd bez váhání. V tomto snímku se nemluví, je opět delší (půl hodiny), ale má tak úchvatnou atmosféru a propracované loutky (jedná se o loutkové divadlo), že mě okamžitě pohltil. A když už se tam objeví zvuk, je tak tajuplný, až z toho člověka mrazí. Příběh je podle jedné povídky z Dekamerona. Skvělé ;) na csfd.cz

Zasadil dědek řepu (Jiří Trnka) – Tato animace mi hodně připomíná americké snímky Bugs Bunny a další, až tak se mi nelíbila. Jde o jeden z mála Trnkových kreslených snímků. Příběh snad každý zná :) (na csfd.cz)

Legenda o sv. Prokopu (Jiří Trnka) – Tady ty pohádky od Trnky na téma čtyř ročních období mě nebaví. (na csfd.cz)

Árie prérie (Jiří Trnka) – Velmi vtipná parodie westernu :) (na csfd.cz)

Dárek (Trnka, Brdečka, Krejčí) – Tento film není animovaný, ale hraný. Přesto byl v Mistrech animovaného českého filmu a dávám ho i sem. Snímek se mi moc líbil, píší, že je nadčasový, ale já mě zaujal :).Hraje zde František Filipovský. (na csfd.cz)

Ruka (Trnka) – Tento snímek vyhrál světové ceny a já se nedivím. Je skvělý, metaforický,  hlubokomyslný. Určitě se podívejte. (na csfd.cz)

Půlnoční příhoda (Břetislav Pojar, Jiří Trnka) – Tento příběh je krásný především svým koncem a celkovým provedením animace, jinak příběh až tak originální není. (na csfd.cz)

Román s basou (Jiří Trnka) – O tomto snímku nemůžu moc mluvit, protože jsem ho nejspíš nepochopila. Animace se mi ale moc nelíbila. na csfd.cz

Cirkus Hurvínek – moc pěkný kraťas od Jiřího Trnky se Spejblem a Hurvínkem. Hurvínec se tam prý sám sobě moc nepodobá, chováním :). Pohádka má i poučení, mně se moc líbila. Na csfd.cz, je shlédnutí na youtube.com

Čertův mlýn – na tomto snímku od Jiřího Trnky se mi moc líbila animace, například těch myší a havěti. Jinak poměrně klasický příběh o někom, kdo přespal přes noc v mlýně, kde strašil čert. Barvy, osvětlení i hudba dodávají celému snímku zlověstný strašidelný podtón. Na csfd.cz

Co na srdci, to v prstech

