Filmy

Charlie Chaplin

The Kid

Tak díky tomuto jednohodinovému snímku jsem se do Chaplina asi zamilovala :) Jako do herce, ale hlavně díky nápadu, který zrealizoval (předpokládám, že je i tvůrcem obsahu všech svých snímků). Tento krátký film je dokonalý a především roztomilý. Možná obdivuji stejně tak herecký výkon malého chlapce (druhého hlavního hrdinu) stejně jako Chaplinův. Oba se okamžitě zařadili mezi jedny z nejlepších herců, které jsem viděla, protože v dnešní době se těžko najde dobrý herec. Vlastně beze slov vyjádřili vše, i díky hudbě navodili dojemnou a krásnou atmosféru, plnou napětí, strachu o osud toho malého chlapce, dojetí nad jejich láskou…prostě vše.

Fakt, že je tento film černobílý a navíc němý, nijak nesnižuje kvalitu tohoto snímku. Ba naopak. Můžu vřele doporučit!

ke shlédnutí na youtube.com

na CSFD.cz

Moderní doba

Obávám se, že lepšího herce než je Chaplin prozatím neznám. V tomto filmu se opět ukázalo, že je to pan Herec :) Vážně skvěle zahraný němý film – se zvuky. Stejně tak vykreslení oné doby je dokonalé :) Hodně jsem se nasmála a všem tento film můžu jen doporučit.

na csfd.cz

Světla velkoměsta

Další Chaplinův film, který jsem měla tu čest vidět. Co se týče děje, není to TAK originální, jak bych čekala, ale jednotlivé prvky ano. Ty se mi líbí. Um herců, především Chaplina mě stále okouzlují :) A němá film jakbysmet… líbí se mi, i když mnohem víc se mi líbila Moderná doba.

na csfd.cz

Krátkometrážní snímky

Chaplin dokonalou dámou

Je vážně úžasné koukat se na Chaplina, z něho nejde v jeho filmech spustit oči, te gesta, ty výrazy, … mistr ve svém oboru. Ne, jako někteří dnešní herci. Tím spíš, že tento film není mluvený, se tam jeho herecký talent projeví. Skvělé :)

A pozor, je tu i bez knírku a my vidíme, že je to vlastně fešák :)

na csfd.cz

How to Make Movies (1918)

Chaplin opět fešácký bez svého knírku, tentokrát při natáčení filmu. Je to vtipný snímek, který stojí za to shlédnout, ale spíš mi to připadá jako fascinace samotným procesem. Natáčení čehokoli, tak třeba i toho, jak se natáčí film. Bráno ale s nadsázkou, třeba jako u škrcení toho malého mužíka. Prostě dobré, ale ne nejlepší.

na csfd.cz

Chaplin opatrovníkem nemocných (His New Profession) – Poměrně vtipný krátký snímek, ve kterém vidíme, jaký má Chaplin vliv na ženy a jak si je ,,získává“, jak se dokáže dostat do šlamastiky a jak umí být zodpovědný. Líbila se mi scéna s mrzákem, která vlastně žádným mrzákem nebyl. Na csfd.cz

Chaplin manželkou (A Busy Day) – Snímek, ve kterém je Chaplin převlečený za ženskou. Možná není tak duchaplný, ale bavila jsem se u něj. Líbí se mi, jak všichni přehrávají. Gesty, pády – stačí do někoho strčit a on už leží na zádech, porazí okolostojící nebo se rozplácne o stěnu. Chaplin se tu ukazuje v novém světle. Na csfd.cz 

Chaplin mezi filmaři ( Film Johnny: Chaplin jaký byl před 20 lety; A Film Johnnie) – Další snímek, který se mi docela líbil. Chaplin naprosto narušuje chod natáčení, režisér využívá doutnající budovy… Proč ne. Taky je to taková legrace z Chaplina. Na csfd.cz

Between Showers – Tento snímek se mi moc nelíbil. Na csfd.cz

Chaplin a náměsíčnice (Caught in the Rain) – Tento snímek je docela dobrý, ale těch snímků, kdy se dostane Chaplin do šlamastiky s ženskou, s kterou vlastně vůbec nemá nic společného, je příliš. Líbilo se mi, jak si schovával věci pod polštářem. Na csfd.cz

Chaplin opilcem (His Favorite Pastime) – Tento snímek je příliš dlouhý na to, jak je nudný. A opět šlamastika s ženskou. Na csfd.cz

Charlie flirtuje (Getting Acquainted) – Tento snímek se mi zdál poměrně atypický v postavení, jaké zde hraje Charlie. Roli manžela. Mohli jsme ho sice vidět i v roli manželky, ale to je taky výjimka. Představuji si ho jako trošku přihlouplého panáčka věčně bez práce, popřípadě v nějaké pozici, ve které vše pokoní. Také věčného oblbovače žen, v tom ale taky není moc dobrý – a navíc mě zrovna tento prvek jeho postavy irituje,

protože se tváří i chová nepříjemně. Co do kvality příběhu, není o nic horší či lepší než jiné. Na csfd.cz

Charlie stěhuje piano (His Musical Career) – Hned je mi jasné, odkud mohl čerpat Pat a Mat. Charlie a piano. Další možnost, jak si přivydělat. Skvělá scéna z oslem. Příběh průměrný, ne moc nápaditý nebo objevný. Na csfd.cz

Charlie spravuje zuby (Laughing Gas) – Film o jedné z mnoha Charlieho profesí, tentokrát pomocníka u dentisty. Snímek neobvykle plný bolesti (vyražené zuby, trhání zubů, házení tašky na pusu plnou vytrhaných zubů…), kde chybí nápad, doplní facky, přesto na takové středně dobré úrovni. Na csfd.cz

Co na srdci, to v prstech

